GAMFEDTURKEY - TURKISH ARTICLE



English Diye Yazılır,İngiliş Diye Okunur...




Hello! What’s your name ? ile başlayan yolcululuk senelerin birikimi ile ‘What’s your purpose of teaching?’e dönüşür.Globalleşen dünya,dijitalleşme,21.yy anahtar yetkinlikleri derken geleneksel öğretim yöntemleri bir anda demode olup,sürekli oyun oynayan,PUBG turnuvaları yapıp çorba kazanan,tictoc çekip like atın diyen ,instapriv hesapları açan ergenuslara ders veren bir öğretmen olarak bulduk kendimizi.Öğretmenler bu çocuklar dinlemiyor,dinlese de anlamıyor derken öğrenciler yaz yaz yaz nereye kadar  deyip karşılıklı memnuniyetsiz bireyler haline geldik.

Öğretmenlik sadece dersini anlatıp ‘See you on Monday!’ deyip çekip gidilemeyecek kadar kutsal bir meslektir temelde.Bir algı vardır ya ‘Öğretmen günde maximum 6 saat çalışır ,sonrası kebap; Ohh mis gibi keşke öğretmen olsaymışım.3 ay tatili de var. ’ Aslında bunun tam aksine öğretmenlik 7/24 çalışma saati gerektirir.Bazen veli arar saatlerce konuşur sorunu çözersin bazen uluslararası projelerle online toplantı yapıp farklı kültürden insanlarla aynı yolda yürüyebilmeye çalışırsın bazen de yazılı kağıdına bakıp,yazıktır en azından gayreti var deyip vicdanınla aklın savaşa girer.Öğretmenlik özveri gerektirir,emek gerektirir,gündemi takip edip yenilikleri derse adapte etmeyi gerektirir.Bu yüzden Ünlü Amerikan Belgesel yapımcısı Al Gore’un ‘Oyunlar artık yeni normallerdir.’sözünde vurguladığı gibi her sektöre yeni normalleri yani oyunu entegre etmek gerekir.Eğitimde bu sektörlerin en öncüsü olmalıdır çünkü Y,Z kuşağının geleceğini,düşünce yapısını,yaratıcılığını geliştirmek bizim yani eğitimcilerin elindedir.

Oyunlaştırma kurgusunu,akış teorisini çok iyi planladığımız sürece en zor dersler bile çocukların dört gözle beklediği ders haline gelir.İngilizce ve Matematik yeni tanıştığım kişilerin ‘Ayy ne zor hiç sevmezdim' dediği iki ders maalesef.Bu algıyı yıkmak da yine bizim yani kıymetli eğitimcilerin elindedir.


Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz’in 2018 yılında İzmir Milli Eğitim Müdürlüğünde yaptığı sunumda öğrencinin başarısındaki en büyük pay öğrenciden sonra öğretmende olduğunu ifade etti.
Daha iyi bir gelecek için öğrencilerimizdeki motivasyonu yükseltmemiz gerekmektedir.Peki bu motivasyonu yükseltmek için kullanabileceğimiz en kolay araç nedir?


İşte burada ‘Oyunlaştırma dünyanın geleceğidir..’sözü ortaya çıkıyor.Oyunlaştırmanın derse pozitif etkisi tartışılamaz. Amerika’da yapılan araştırma sonucunda orta öğretim kurumlarında oyunlaştırmanın pozitif etkisi sayesinde Avrupa’nın ve Dünya’nın en büyük sorunu olan okul terkinde %46 azalma olduğu tespit edilmiştir.Buda bize oyunlaştırma sayesinde eğitimde nasıl bir atılım yapabileceğimizi göstermektedir.

Dönem başında öğrencilerimle derslerdeki performanslarına göre her haftanın bir saatinde Kahoot,Cram,Jeopardy,Learning Apps gibi dijital oyunlaştırma araçlarını bazen de geleneksel oyunlardan tabu,sessiz sinema,kelime türetmece,bingo oyunlarını derste işlediğim konulara entegre ederek oyun oynama kararı aldık.İşte bu noktada akış teorimini derslerimize ve oyunlarımıza adapte etmiş olduk.Bazen bireysel,bazen grup halinde yarışarak işbirliği yapabilmeyi hatta küs olduğunu iddia eden çocuğun aynı grupta olup ‘Haydi Aslanım ,sana güveniyoruz' diye arkadaşını akıllı tahtaya uğurladığı mükemmel anılar biriktirdik.




Aslında çocukların hep korktuğu ingilizce konuşma ,ingilizce dinleme bir anda oyunlaştırma sayesinde onların oyundaki başarı için gönüllü yaptıkları bir çalışma haline geldi. Sadece kelime değil,telaffuz,sorulara cevap verme ,kelimeleri doğru yazma gibi her beceriyi güçlendirebildiğim öğrencilerimin eksiklerini tamamladığım bir yöntem haline geldi.Erasmus yurtdışı toplantılarında çoğu öğrencimin konuşabilmesi, özgüvenlerinin yüksek oluşu ,aile yanında kaldıkları için ikendi başlarına iletişim kurabilmeleri hep oyunlaştırmanın pozitif etkisidir.Ayrıca oyunlaştırmada içsel ve dışsal motivasyon en önemli elementtir.İlk başta ödül ile başlayıp daha sonrasında Classcraft ile avatarlara ekstra güçlerin verilmesiyle ‘Hocam bana şu gücü gönderseniz ne güzel olur diyalogları hala şu Pandemi sürecinde devam etmektedir.'





Son olarak yazımı Lee & Hammer ‘ın oyunlaştırma ve eğitimin nasıl bir bütün oluşturacağını anlatan sözüyle bitirmek istiyorum.

‘ Eğitim ve Oyunlaştırmanın bir araya gelmesi fıstık ezmesi ve çikolatanın bir araya gelmesine benzemektedir.İki nefis lezzetin birleşmesinden çok daha farklı ,çok daha lezzetli bir sonuç doğacaktır.’

Bahar GÜNER
Ulamış Ortaokulu
İzmir/Türkiye










10 yorum:

  1. etwinning project14 Haziran 2020 20:19

    Tebrikler sayın öğretmenim.Çok güzel anlatmışsınız.Biz Okul öncesi öğretmenleri oyunlarla öğrenme tekniğini hep kullanırız.Aslında eğitimin ilk kademesinde oyunlarla başlıyoruz.Diğer kademelerde yok olup gidiyordu.Eğitimde yeni yaklaşımlardan bizde faydalanıyoruz.Dijital oyunları ve çocuklarımızın yaşlarına uygun web2.0 araçlarını uygulamaya da başladık.Umarım bu teknikler her alan öğretmeninin ve öğrencilerinin çok işine yarar.👍👏👏👏👏

    YanıtlaSil
  2. Çok teşeklür ederim hocam yorum için.Kesinlikle aynı fikirdeyim.😍😍😁😁 O zaman Oyuna devam 😁😁😁

    YanıtlaSil
  3. İyi ki sizin gibi öğretmenler var😘

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim hocam:)Sınıfların sizin gibi öğretmenlere ihtiyacı var.Heleki çağımız çocuğunu ancak sizin gibi öğretmenler okulda tutar.Okul yönetimlerinin de sizi ve sizin gibi öğretmenlerimizi açık yüreklilikle desteklemesi gerekir.Egitim yasam oyunun bir parçasıdır.Kutluyorum, gurur duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Çok onura oldum :)Umarım öğrencilerime ve öğretmen arkadaşlarıma ilham oluyorumdur :)

      Sil
  5. Tebrik ediyorum Baharcığım, değindiğin konular çok kıymetli,oyunun ders kapsamına alınmadığı ama aslında tam da merkezinde olduğu şu dönemde eğitimcilerin artık ‘yeni’ye direnmemesi gerekiyor.

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle canım arkadaşım :) Emeklerine sağlık projemizde..iyi ki varsın ...

    YanıtlaSil

  SPORTS 7A